Sunday 10 November 2013

Jom Share....PSV 2013

Kali  ni nak share dengan students yg ambil subjek PSV 2013. Sebenarnya ckg ada blog khas untuk subjek ini tetapi memandangkan ckg dah terlupa email dan paswordnya, maka ckg tumpangkan sajalah di blog ini ya. So, bolehlah kamu rujuk di sini.
Untuk menjawab soalan kertas 2, kamu kena baca soalan sampai faham apa kehendak soalan tersebut. Kemudian cuba praktikkan dahulu sebelum masuk ke dewan Peperiksaan. Memandangkan cikgu kenal kelebihan dan kekurangan kamu, maka dinasihatkan kelas 5 Perdagangan dan 5 Seni Visual jangan mengambil soalan yang memerlukan kamu melukis figura.Bagi murid yang mahir melukis figura seperti Intan dan Athirah,kamu boleh memilih soalan yang ada figura kerana ckg nampak bakat yang kamu ada. Cuma, jangan terlalu kartun sangat figura kamu tu.
Di sini, ckg 'share'kan beberapa lukisan yang dilukis oleh rakan2 ckg untuk dijadikan contoh kepada kamu agar dapat mencetuskan idea.
soalan no 5

soalan no. 2

soalan no. 2

soalan no 4...Kalau boleh kamu tambah 2,3 ekor lagi agar lebih menepati kehendak soalan

soalan no, 6



Okey, semoga rakan ckg  yang melukis gambar2 ini diberi rahmat oleh Allah SWT. Cikgu percaya, kamu boleh mengambil idea daripada karya rakan cikgu ini. Insha Allah, kalau ada masa, ckg akan postkan pula hasil yg ckg buat untuk merangsang idea kamu semua cuma sekarang dan tika ini, ckg memang tidak ada langsung kerana kerja-kerja memang banyak yg perlu dibereskan pada hujung tahun.Kalau ada masalah boleh datang berbincang bila-bila masa dan kamu boleh rancang untuk set masa yg sesuai untuk kita adakan kelas tambahan. 

Sampai jumpa lagi////

No comments:

Post a Comment